luni, 26 aprilie 2010

Epilog sentimental



"Dă-mi ochii-ţi plânşi, să-i mai sărut o dată,
Şi lasă-mă să plec!...
Tu nu-nţelegi
Că-n orchestrarea întregirii noastre
Nu-i ciripit de păsărele-albastre,
Ci-i răcnet doar de bestie turbată,
Ce-ţi sângerează-obrajii şi te muşcă
De câte ori încerci s-o-nchizi în cuşcă
Sau de piciorul patului s-o legi?...

Dă-mi ochii-ţi plânşi, să-i mai sărut o dată,
Şi nu-ţi mai cer nimic!...
Tu n-ai ghicit
Că melodia întregirii noastre s-a sfârşit
Şi toată fericirea-mprovizată
Cu care ne-avântăm tot mai departe
N-a fost decât iluzia că ne-am iubit
Ca două manechine cu suflete de vată,
Păstrate-ntr-o vitrină cu geamurile sparte?...

Dă-mi ochii-ţi plânşi, să-i mai sărut o dată,
C-atâta doar mi-e dat să-ţi mai sărut,
În cinstea întregirii noastre din trecut,
Din care-acum n-a mai rămas nimic
Decât o falsă frescă-n mozaic,
Pe care nişte gheare de bestie turbată
Însângerează două imagini omeneşti!...
Nu le cunoşti?...
Încearcă -
Şi-ai să ţi le-aminteşti!"
(Ion Minulescu)

3 comentarii:

  1. Eu stiu c-ai sa ma-mseli chiar maine
    Dar fiindca azi mi te dai toata
    Am sa te iert,e vechi pacatul
    Si nu esti prima vinovata!
    Pentru o Eva care nu se teme sa recunoasca ca invata chiar si din propriile greseli si iubeste poezia lui Minulescu ,eu ca morosan pot doar sa-mi scot clopul!

    RăspundețiȘtergere
  2. Vă mulţumesc mult pentru comentariu....Mă bucur să întâlnesc persoane care îl apreciază pe Minulescu. Pentru mine poezia sa e hrană pentru suflet!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ca sa vezi,Minulescu a fost corigent la limba romana si uite ce poezii a scris!Astept sa mai scrii si promit sa te urmaresc cu interes desi meseria mea are tangenta cu poezia asa ca si efectul "razelor de luna asupra unui picior de lemn"!Asta nu inseamna ca nu am citit dar in mediul in care am lucrat si mai lucrez daca m-ar simti ca iubesc poezia as ajunge de rasul comunitatii!

    RăspundețiȘtergere